Altid 6 ting i hver Vovsebox
Altid 6 ting i Vovseboxen

Vi udvælger hver måned nye, sjove og helt uimodståelige overraskelser tilpasset til din hunds størrelse. Din hund får indhold fra anerkendte kvalitetsmærker som KONG, Buster, Vitakraft, PetSafe og Trixie. 

Altid gratis leveret
Altid gratis leveret

Din hunds Vovsebox leveres selvfølgelig helt gratis - enten hjem til dig selv eller til den nærmeste pakkeshop. Nemmere bliver det ikke. 

14 dages fuld returret
14 dages fuld returret

Du kan naturligvis fortryde dit køb, returnere Vovseboxen og få dine penge tilbage.

“Glad Vovse”-garanti
“Glad Vovse”-garanti

Ingen skuffede hundeøjne her! Er der noget i Vovseboxen, du ved ikke er et hit hos din hund, kan du tage produktet med ned i din nærmeste Petworld-butik, og få det byttet til en tilsvarende vare. Det kræver dog, at din hund ikke har taget legetøjet i brug eller har spist af godbidderne. 

Handelsbetingelser

Nedenstående vilkår er gældende for handel på www.vovseboxen.dk og hertil relaterede sider, som er drevet af

Net K/S
Søren Nymarksvej 27
DK-8270 Højbjerg
CVR: 33041845
Tlf. 72 73 12 20
E-mail: kundeservice@vovseboxen.dk


I det følgende benævnt ”Vovseboxen”.

Salgs- & leveringsbetingelser

1. Afgivelse af ordre

Når du har afgivet en varebestilling, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt. Såfremt vi har åbenlyse tryk- eller prisfejl, som vores kunder tydeligt kan se er fejl, tager vi også forbeholdet at annullere kundens bestilling. Det påhviler kunden at opgive korrekte adresse- og kontaktoplysninger.


2. Bindende kvittering

Vi sender dig en ordrebekræftelse på e-mail når du bestiller dit abonnement på Vovseboxen.

Såfremt abonnementsordning tegnes, vil der ligeledes hver måned blive sendt en bindende ordrebekræftelse og faktura på din bestilling til dig på e-mail, når vi afsender varerne fra vores lager. Du vil samtidig modtage en "Track & Trace"-meddelelse, så du selv kan følge forløbet på din forsendelse.


3. Kunderegistrering

Når du handler på vores hjemmeside, kan du registrere dig som medlem via “login in”-funktionen og optjene bonus til brug på Vovseboxen.dk, Petworld.dk og Petworld-vet.dk. Som registreret medlem har du altid mulighed for indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven. Anmodning om indsigt kan rettes til kundeservice@vovseboxen.dk


4. Priser

Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner, inklusiv den til enhver tid gældende moms. Vedrørende de angivne priser på levering i Danmark, er Danmark defineret som Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer. Priserne er dagspriser. Vi tager forbehold for prisændringer. Skulle det hænde at vi foretager en prisændring, vil du som kunde modtage rettidig besked, dvs. at vi pr. mail varsler dig senest én måned forinden prisændringens ikrafttræden. Du vil i varslingsperioden have mulighed for at opsige dit abonnement. Når du handler med Vovseboxen, indgås alle aftaler på dansk.


5. Betalingsbetingelser

Ved køb giver du automatisk Vovseboxen.dk lov til at trække abonnementsbeløbet for hele den periode du har valgt, samt løbende de efterfølgende måneder indtil du opsiger din abonnementsaftale. Beløbet hæves først på din konto, når varerne afsendes. 

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af:

  • Dankort, VISA-Dankort (ingen gebyr).
  • VISA- Master- samt Eurocard (dansk udstedt, ingen gebyr).


Ved tilmelding skal du indtaste kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre på det betalingskort, du ønsker at benytte. Beløb trækkes først på din konto, når din bestilling afsendes fra vores lager. 

Betalingsbetingelser for abonnement står nærmere beskrevet under punkt 13. ”Abonnement”.

 

6. Forsendelse og levering

Hos Vovseboxen.dk bestræber vi os på at afsende din Vovsebox indenfor 1-4 hverdage. Ved levering til Bornholm må der påregnes én ekstra leveringsdag. Vi sender alle Vovseboxe omkring den første hverdag i måneden. Bestiller du efter den 10. i måneden, leverer vi først Vovseboxen i den næste måned.

Du kan vælge at få Vovseboxen leveret på din adresse eller til den nærmeste pakkeshop. Vi leverer udelukkende Vovseboxen i Danmark.

Levering til hjemadressen sker til gadedør i gadeplan. Såfremt varen ønskes stillet i en opgang med dørtelefon, kan vi ikke sikre levering, da det er op til den enkelte fragtmand at vurdere hvorvidt han vil benytte dørtelefonen eller ej. Vi anbefaler derfor, at pakken leveres til en alternativ adresse, hvis du bor i opgang med dørtelefon, og ikke er hjemme til at modtage pakken.

Hvis varen ikke kan leveres vil ekstra udkørsel være for egen regning. En evt. genudlevering er også for egen regning.

Ved valg af levering til døren er det muligt i kommentarfeltet at anføre, om varen kan stilles uden kvittering f.eks. i en carport, et skur eller lignende. Hvis varer må stilles uden kvittering, er dette for modtagers eget ansvar og risiko. Såfremt varen leveres i udhuse eller lignende, bærer kunden selv ansvaret for varens beskaffenhed, herunder transportskader og buler, samt sikkerhed og forsvarlig opbevaring. 

Hvis du flytter, er det dit eget ansvar at give Vovseboxen.dk besked herom på en e-mail til kundeservice@vovseboxen.dk. Derudover skal du ændre din adresse ved at logge ind på din konto. Informationen om flytning skal være Vovseboxen.dk i hænde senest 7 dage før planlagt afsendelse af den kommende Vovsebox. Hvis flytning ikke meldes rettidigt, vil du blive faktureret og hæfte for leveringen.


7. Kontrol af varer

Det er vigtigt, at du altid kontrollerer dine varer, inden du accepterer modtagelse af disse. Hold øje med om indpakningen er intakt og ikke er repareret. Hold øje med 'skjulte skader', hvor en skade kan være påført varen uden synlige tegn på emballagen. Her råder vi dig til at pakke varen ud, inden du accepterer modtagelse af varen. Oplever du at indpakningen er intakt, men et produkt er gået i stykker, når du åbner din Vovsebox, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på e-mail kundeservice@vovseboxen.dk.


8. Fortrydelses- og returret

Som kunde har du 14 dage fra modtagelsen af din ordre til at meddele Vovseboxen.dk at du fortryder dit køb af en prøvepakke. Såfremt at du fortryder tegningen af et abonnement, skal dette ske senest 14 dage efter modtagelsen af din første Vovseboks. Efter at meddelelse om fortrydelse er blevet afgivet til Vovseboxen, skal varen returneres til os senest 14 dage efter afgivelsen af meddelelsen. Fortrydelses- og returretten skal meddeles os skriftligt til enten vores postadresse eller på e-mail til kundeservice@vovseboxen.dk. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen.

Beløbet som refunderes er købesummen. Du betaler selv for returfragten. Hvis varen derudover har været brugt, vil værditabet endvidere fratrækkes beløbet. Værditabet udregnes på baggrund af varens købspris fratrukket handelsprisen ved videresalg for den brugte vare, og værditabet fastsættes konkret og individuelt af Vovseboxen.dk. Risikoen for at transportere varen retur til Vovseboxen hviler på dig som kunde. Varen kan også afleveres på Vovseboxen.dks adresse.

Du vil modtage en e-mail så snart vi modtager din returnering på vores adresse. Beløbet udbetales ikke kontant, men i stedet laves en elektronisk tilbageførelse af pengene til kontoen, hvortil det anvendte betalingskort er tilknyttet. Ved en elektronisk tilbageførelse kan der gå op til 5 bankdage, fra vi har modtaget varerne og til pengene overføres til din konto.

Returadressen er:
NET K/S
Søren Nymarksvej 27
DK-8270 Højbjerg
Att.: Vovseboxen 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 


9. Reklamationsret

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, alt afhængigt af den konkrete situation. Det er naturligvis et krav at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For varer med begrænset holdbarhed eller levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Opdager du fejl eller mangler ved en købt vare, skal du snarest muligt, og inden for rimelig tid, kontakte Vovseboxen.dk, og forklare hvori fejlen eller manglen består. Dette kan gøres på e-mail til kundeservice@vovseboxen.dk eller du kan ringe på 72 73 12 20 mellem 10.00 og 14.00 alle hverdage. Alle henvendelser via e-mail vil blive besvaret senest den førstkommende hverdag. 

Efter aftale vil vi herefter sende dig en returlabel pr. e-mail, som du herefter skal udprinte og vedhæfte din returforsendelse. Alternativt kan varen indleveres på adressen: NET K/S, Søren Nymarksvej 27, 8270 Højbjerg

Lider varen af en fejl eller mangel, vil Vovseboxen.dk forsøge at reparere varen eller alternativt foretage omlevering, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vælger du at sende returvaren uden tilsendte returlabel, vil vi refundere dig de rimelige omkostninger herfor, normalt DKK 49,-

Varen sendes til:
NET K/S
Søren Nymarksvej 27
8270 Højbjerg
Att.: Vovseboxen

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

  • Ordrenummer
  • Detaljeret beskrivelse af fejl eller mangel ved varen.
     

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage med din kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


10. Ændringer i betingelser

Alle ændringer i vores salgs- og leveringsbetingelser vil være tilgængelige på vores hjemmeside.


11. Købsprocesser

Når du har foretaget et køb hos Vovseboxen.dk, kan du til enhver tid, ved henvendelse til Vovseboxen, modtage en kopi af din ordrebekræftelse. Henvendelsen kan ske på e-mail til kundeservice@vovseboxen.dk. Alle henvendelser via e-mail vil blive besvaret senest den førstkommende hverdag. 


12. Abonnement

Abonnement på Vovseboxen.dk kræver medlemskab af Club Petworld. Medlemskabet er gratis. Du kan tilmelde dig et Vovsebox-abonnement gennem vores hjemmeside. Vi sender dig en bekræftelse via e-mail når du bestiller dit abonnement. Du optjener bonuspoint på hver handel.

Opsigelsen af dit abonnement skal ske gennem kontakt til Vovseboxen.dk på e-mail kundeservice@vovseboxen.dk. Vær opmærksom på at du skal opsige senest den 15. i måneden for ikke at få næste måneds Vovsebox. Melder du ikke opsigelsen af dit abonnement rettidigt til Vovseboxen.dk, vil du blive faktureret og hæfte for kommende levering før dit abonnement stopper.

Hvis du flytter er det dit eget ansvar at give Vovseboxen.dk besked herom på e-mail til kundeservice@vovseboxen.dk. Derudover skal du ændre din adresse ved at logge ind på din konto. Rettidig besked skal være Vovseboxen.dk i hænde senest 7 dage før planlagt afsendelse af næste Vovsebox. Hvis flytningen ikke meldes rettidigt til Vovseboxen.dk vil du blive faktureret og hæfte for leveringen. 

To hverdage før afsendelsen af dine varer reserverer vi det aftalte beløb på dit betalingskort. Når din bestilling afsendes fra vores centrallager vil det aftalte beløb blive hævet fra dit betalingskort. I samme forbindelse vil din kvittering blive fremsendt elektronisk til din e-mail.

Levering sker på baggrund af de angivne leveringsbetingelser under disse vilkår nævnt under punkt 6. Efter modtagelsen af varerne har du de samme beføjelser som alle vores andre kunder, hvilket vil sige at du naturligvis er velkommen til at returnere varerne eller reklamere over eventuelle mangler. For yderligere information henvises til punkt 9 og 10.


Betaling af dit Vovsebox-abonnement:

Du kan udelukkende betale dit Vovsebox-abonnement med betalingskort.

Ved abonnementstilmelding giver du automatisk Vovseboxen.dk tilladelse til løbende at trække købsbeløbet hver måned. Beløbet hæves først på din konto når varerne afsendes.

Ved tilmelding skal du indtaste kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre på det betalingskort som du ønsker at benytte dig af. Du giver Vovseboxen.dk tilladelse til at gemme dine betalingskortoplysninger via AltaPay A/S, og accepterer således at der er tale om en tilbagevendende betaling.

Såfremt Vovseboxen.dk ikke kan trække beløbet forud for leveringen, vil kundeservice hos Vovseboxen.dk kontakte dig pr. mail eller telefon. Du kan ikke modtage din Vovsebox før, at vi har trukket betalingen.  

Det påhviler dig som kunde at sikre at betalingskortet er gyldigt og ajourført. Hvis du skifter betalingskort eller får fornyet det eksisterende betalingskort, er du forpligtet til at opdatere kortoplysningerne tilknyttet Vovsebox-abonnementet.

Dette gøres ved at du giver Vovseboxen.dk besked herom på kundeservice@vovseboxen.dk. Når du vil ændre dine kortoplysninger bliver dit aktuelle abonnement slettet, og du skal oprette et nyt abonnement med de nye kortoplysninger. Alle henvendelser via e-mail vil blive besvaret senest den førstkommende hverdag.

 

13. Nyheds- og tilbudsmail

Du modtager kun mails fra os, såfremt du selv har markeret dette via webshoppen. Har du valgt at tilmelde dig vores mailliste, vil Vovseboxen.dk sende dig mails når der kommer relevante nyheder, som vi vurderer at kunne være interessante for dig. Ellers modtaget du ikke noget fra os.


14. Klageadgang

Vovseboxen.dk er certificeret af E-mærket som er et uafhængigt privat tvistnævn. Dette indebærer at man som kunde har mulighed for at klage over Vovseboxen.dk til E-mærket og få dem til at foretage en juridisk vurdering af problemstillingen. Du har mulighed for at udfylde en formular hos E-mærket.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klagen kan indsendes til: 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal.

 

15. Persondatapolitik

Vovseboxen.dk respekterer naturligvis dit privatliv og ønsker at beskytte det. Som kunde skal du derfor kun angive informationer, som er nødvendige for at vi kan betjene dig bedst muligt. De typiske informationer Vovseboxen.dk indsamler er: navn, adresse, telefonnummer samt e-mailadresse. Vovseboxen.dk forbeholder sig dog retten til at bruge dine oplysninger internt til statistiske formål for at vurdere vores kunders geografiske placering, samt andre servicerelaterede måleparametre. Oplysningerne vil altid kun anvendes internt og holdes fortrolige for tredjeparter, dog videregiver vi din e-mailadresse til Trustpilot.

Brug af cookies anvendes for at huske dine indstillinger samt indkøbskurv i webshoppen. Du kan til enhver tid selv vælge at slette disse i din webbrowserindstilling. 

Som registreret kunde har du altid mulighed for at gøre indsigelse. Du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven. Alle informationer opbevares eller sendes ikke med nogen speciel krypteringsform. Vi benytter os ikke af logstatistikker.


16. Dataansvarlig

Vovseboxen.dk holdes dataansvarlig over for kunden eller brugeren for de informationer der eksponeres af Vovseboxen.dk. Lovgivningen kræver at brugerens informationer opbevares i 10 år. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos Vovseboxen.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse denne rettes til Net K/S via e-mail til kundeservice@vovseboxen.dk.